poniedziałek, 28 grudnia 2009

Zapowiedzi K-Dramowe - styczeń

Plakat promujący "Chuno"

Co pewien czas będę zamieszczał tzw. zapowiedzi k-dramowe. Będą one oparte na opisach i trailerach :) Pod każdą z dram będzie napisane, czy zrecenzuję daną dramę (czyli, czy będę ją oglądał :D )


No to zaczynamy:



MBC:



Pink Lipstick 
(premiera: 04.01.2010)

Strona na Drama@Deep


Nie ma szans, żebym to oglądał - powód? Nie dość, że ponad 100 odcinków, to jeszcze nie będzie angielskiego tłumaczenia...

Ode mnie: Brak pierwszego wrażenia i brak recenzji...

Pasta (tłumaczenie PL w planach BAKA)
(premiera: 04.01.2010) 

Strona na Drama@Deep

TRAILER


Szczerze? Zapowiedź niewiele mówi, tak samo opisy na specjalistycznych stronach. Wiadomo, że drama będzie romansem z domieszką komedii. No i opowieść ma być o gotowaniu, co troszkę mnie zachęca, bo lubię gotować - ale jest też druga strona medalu - dramę produkuje MBC, które ostatni rok (oprócz Queen Seon Duk) nie może zaliczyć do udanych - spaprali wiele obiecujących produkcji.
W dramie zagrają m.in. Alex z Clazzquai i Lee Honey (czyli mecenas Han z "Partner"). Trailer jest króciutki i też niewiele mówi, aczkolwiek pierwsze wrażenie napiszę choćby ze względu na to, że ma być po polsku...


Ode mnie: Pierwsze wrażenie na pewno - recenzja? Zobaczy się...


City Lovers
(premiera: 13.01.2010)


Strona na angielskiej wiki


O tej dramie prawie nic jeszcze nie wiadomo - ma być typowa komedia romantyczna oparta na dwóch innych dramach - "The Woman Who Wants to Marry" oraz "The Man Who Can't Get Married", aczkolwiek nie jest ich kontynuacją (choć pojawia się główna bohaterka pierwszej wymienionej dramy).

Jednak uwagę zwraca naprawdę dobra obsada - w pierwszych 3-4 odcinkach wystąpi Kim Bum. Poza nim w rolach głównych ujrzymy znanego już z Partnera Choi Chul Ho oraz jedengo z moich ulubionych aktorów - Lee Pil Mo (z nim komedia gwarantowana!!!). Z Pań dobrze można kojarzyć Park Jin Hee (zwłaszcza z wielu hitowych filmów).

Ode mnie: Pierwsze wrażenie... ze względu na Lee Pil Mo BANKOWO będzie!!! A recenzja? Zobaczy się

KBS:

The Reputable Family
(premiera: 02.01.2010)



Strona na Drama@Deep


Drama historyczna o pewnej rodzinie i jej problemach.... Opisy są dość obszerne (zwłaszcza na KBS World), jednak jak dla mnie, będzie wiało nudą, ale ponieważ mam możliwość obejrzenia tej dramy (właśnie na KBS World) tak więc pierwsze wrażenie raczej będzie....
W dramie zagrają m.in. Cha In Pyo (wielokrotnie nagradzany aktor) oraz... Kim Sung Min z dramy "Heaven's Fate" emitowanej właśnie na Arirang (Lee "w dechę"* też tam grała - bidusia - najgorsza jej rola, jaką widziałem :/)


Ode mnie: Pierwsze wrażenie na pewno - recenzja? Raczej nie...


* - Lee "w dechę" - aktorka Lee Da Hae znana z My Girl & Green Rose - jej najnowszą dramą będzie Chuno



God of Study (tłumaczenie PL w planach BAKA - konkretnie moich :D )
(premiera: 04.01.2010)


Strona na Drama@Deep


TRAILER


W skrócie - komedia dla młodzieży na podstawie japońskiej mangi "Dragon Zakura" - w głównej roli zobaczymy Yoo Seung Hoo (nazywanego "małym So Ji Subem"). Trailer dość długi z fajną muzyczką w tle.
Jeżeli chodzi o tłumaczenie, to drama miała być wydawana PREMIEROWO, jednakże powątpiewam, czy Haru2Subs ruszy tyłki za przeproszeniem i będą wydawać napisy po angielsku najpóźniej tydzień-10 dni po premierze... (jest to baaaardzo powolna grupa). Jeżeli nie, dramą robioną na bieżąco będzie Chuno, o którym notka jest poniżej....


Ode mnie: Pierwsze wrażenie na pewno - Recenzja również...

Chuno (tłumaczenie PL w planach BAKA - konkretnie moich :D )
(premiera: 06.01.2010)


Strona na Drama@Deep


TRAILER 1
TRAILER 2


Powiem tak - prawie na pewno drama będzie hitem zimy - nie dość, że historyczna, to romansowa, a także sensacyjna... Czyli wszystko to, co Koreańczycy uwielbiają... Dodajmy do tego bardzo ciekawy scenariusz, intrygującą muzykę (połączenie nowoczesnych brzmień z klasycznymi) oraz gwiazdorską obsadę (Jang Hyuk, Oh Ji Ho, Lee Da Hae i Choi Chul Ho - ten to jest zapracowany :P ) to wydaje mi się, że oglądalnością może przebić IRIS. Drama będzie robiona przeze mnie PREMIEROWO, jeżeli Haru2Subs będą wolno wydawać suby do God of Study. (tutaj napisy robić będzie withs2, więc o tempo prac się nie obawiam)

Ode mnie: Pierwsze wrażenie na pewno - Recenzja również...

SBS:

Pick The Stars (tłumaczenie PL w planach Chingu Chamak)
(premiera: 04.01.2010)
  
Strona na Drama@Deep


Zapowiada się typowy romans z domieszką dramy familijnej i nieco komediowej... Historia dość oklepana, ale większości może się spodobać. Nie ma trailera, więc niewiele można powiedzieć. Jedną z głównych ról zagra ulubieniec większości Koreanek, prawie co roku wybierany do grona 10 najprzystojniejszych Koreańczyków, Kim Ji Hoon.


Ode mnie: Pierwsze wrażenie na pewno - recenzja? Zobaczymy...


 Jejoongwon
(premiera: 04.01.2010) 
  
Strona na Drama@Deep


Drama medyczno-historyczna o pierwszym prawdziwym szpitalu w Korei. Pewnie dorzucą wątek dramatyczny i romansowy, jednak dla mnie to nie jest nic ciekawego... Sam scenariusz ma ponad 3 lata i dopiero teraz zdecydowano się go zrealizować... Ponadto zapowiedzianych jest aż 36 odcinków. No i obsada średniawa... Jednak SBS potrafi zaskoczyć w najmniej spodziewanym momencie, więc zerknę na dramkę...


Ode mnie: Prawdopodobne pierwsze wrażenie - recenzja? Raczej nie.







 To wszystko na dziś - wkrótce recenzja YB :D

2 komentarze:

  1. Pierwsza notka, a ja już znalazłam u Ciebie spory minus. Rozwinęłam ten wpis z nadzieją zobaczenia jakichś opisów, które zachęciłyby mnie lub zniechęciły do obejrzenia jakiejś koreańskiej dramki. A zamiast opisów zobaczyłam odnośniki do opisów na DramaWiki. Założę się, że niewielu osobom chciałoby się je wszystkie po kolei otwierać i czytać, co tam piszą o danej dramce. A nawet jeśli by się chciało, to wiele by się nie dowiedział. Prawie wszystkie opisy, na które zdecydowałam się zerknąć ograniczały się do jednego zdania (chyba że po prostu źle trafiałam ).Zresztą, nawet jeśli komuś zechciało się napisać więcej, to i tak mógłbyś ten opis skopiować i dać info, skąd pochodzi lub napisać zapowiedź własnymi słowami. Tak jakoś wygląda to lepiej, przejrzyściej... przynajmniej jak dla mnie. Tak naprawdę tylko z Twoich komentarzy czegoś się dowiedziałam, ale i tak dość niewiele. Jestem dość krytyczna, wiem, ale to chyba przez Shouri, która rozpieściła mnie zawsze rozbudowanymi i estetycznymi zapowiedziami. Nie powinnam Cię do niej porównywać, ale jednak z jej zapowiedzi wiem wszystko, a z Twoich praktycznie nic. Mam nadzieję, że następny razem już nie będę miała na co narzekać
    Pozdrawiam ^^
    Alex

    OdpowiedzUsuń
  2. No ja mogę pisać tylko z angielskich stron... (Koreańskiego jeszcze aż tak dobrze nie znam) Poza tym ja będę miał dużo więcej postów "Pierwsze wrażenie" niż Shouri robi, ponieważ w k-dramach nie ma czegoś takiego jak sezony - kończy się jedna drama (np. w połowie wiosny), a zaczyna następna...

    Tak więc radzę poczekać na pierwsze wrażenie (chyba jutro zrobię Invicible Lee Pyung Kang, bo widziałem 4 epy, więc mogę coś tam nabazgrać :D)

    Ale dzięki za uwagi :) Postaram się coś z tym zrobić :)

    OdpowiedzUsuń